xx

2 Şubat 2014 Pazar

Yamaha XT125R

Merhaba arkadaşlar bugün size yamaha XT 125R tanıtımı yapacağız..

Öncelikle yamaha XT125R ın özelliklerinden bahsedelim..

Teknik Özellikler

8000 devirde 12.5 beygir güç üreten, hava soğutmalı, 4 zamanlı, 125 cc’lik bir motora sahip XT125. Otobana çıktığınızda sol şeritlere çıkmayı pek aklınıza getirmemeniz gerektiğini hatırlatmama gerek yok sanırım. İnanılmaz yumuşak süspansiyonlar alışana kadar motosiklette değil de lunaparktaymışsınız hissi yaratıyor ve motordan indiğinizde hani çok uzun süre denizde kalınca, karaya çıktığınızda hala bir sallanma, dalga çarpma hissi olur ya, işte ona benzer bir his bırakıyor. Kocaman ön tekeri, 111 kg’lık hafifliği, bacaklarınızın arasında bisiklet gibi duran ince gövdesiyle şehir içinde herkeslerin kaçtığı her çukurdan, her tümsekten geçmek istiyor insan. Benim XT ile en keyif alarak yaptığım şey ise diğer motorcuların fellik fellik park yeri aradığı hani böyle koca bir adım atarak çıkılan kaldırımlara sahip pek çok mekanda kalkıp ayağa çıkıp kaldırıma bir güzel kurulmaktı. Tabii motoparklarımız olduğu zaman bu sorun tüm motorcular için tamamen ortadan kalkacak.

Genel olarak yumuşak huylu bir karaktere sahip olan XT125 , hem elektrik marşlı hem ayak marşlı olarak üretilmiş. Çalışırken bazen biraz mızmızlansa da suyuna gitmeyi öğrendiğinizde itiraz etmeden her dediğiniz yapıyor. En hoş özelliklerinden biri de egzoz emisyonunun düşürülmesi adına hava enjeksiyon sistemi ve egzoz sisteminde katalizör bulunması.


GÖRÜNÜM 

Dediğim gibi ilk bakıldığında oldukça cüsseli görünen XT125’in 125 cc’lik bir motosiklet olduğunu bir bakışta anlamak zor. Şeklini şemailini, abisi XT 660’tan alan XT125’in, XT125R ve XT125X olmak üzere iki ayrı modeli var. R off-road kullanıma da uygun enduro tipi, X ise jantları ve lastikleri asfalt kullanıma uygun süpermoto tipi. Benim kullandığım R tipiydi. 

Gelelim sevmediğim yanına... FazerCan’da olduğu gibi XT125’in de gösterge panelini sevmedim. Manuel gösterge fanatiği olarak, gözümün önünde yükselip alçalan rakamlar yerine, ‘ıııın ıııınn’ diye ibrenin inip çıktığını görmek istiyorum ben. 

SONUÇ : Sonuç olarak XT125’in özellikle de ‘Küçük cc’li bişi alırsam, görünüşünden dolayı karizmam çizilir mi?’ korkusu yaşayan acemi motorcular ve tabii ki bayanlar için ideal başlangıç motoru olduğunu söyleyebilirim. Bu arada unutmadan, yumuşak plastikten yapılmış çok az grenaja sahip olması ve esnek bağlantılı sinyaller sayesinde acemilikte sık rastlanılan; ‘Aha vallaha düştü motor’ anlarında, durumun ucuz atlatılmasını sağlayacağa benziyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder